Wywiad z Gają Kołodziej - o książkach słów kilka :)


Gaję poznałyśmy, a w zasadzie jej książki już dawno temu, bo w gimnazjum. Pamiętam jak czytając pierwszą jej powieść „Wystrzałową licealistkę” i „Wystrzałową maturzystkę” chciałam mieć taką paczkę przyjaciół i poznać takiego Filipa, który był dla mnie wtedy ideałem i wymarzonym chłopakiem! Od tej pory wiernie śledziłam jej książki podrzucając potem Romantycznej! Teraz jako właścicielki bookstagrama postanowiłyśmy poprosić naszą ulubioną autorkę o wywiad. Tym samym zapraszamy na krótką rozmowę z nią.

Gaja Kołodziej - Oficjalna strona
gajakolodziej.com
R&R: Jakiś czas temu przeprowadziłaś się chyba do Nowej Zelandii. Jak Ci się tam żyje? 
 Gaja Kołodziej: Cieplej 😊 Klimat bardziej mi tu odpowiada, są tylko dwie pory roku, lato i deszczowa zima. Na moim krańcu wyspy śniegu nigdy nie ma i wcale za nim nie tęsknię. Podoba mi się też, że przez cały rok kwitną kwiaty.

R&R: Jak zaczęła się Twoja przygoda z pisaniem? 
Gaja Kołodziej: Miałam głowę pełną pomysłów i bałam się, że je zapomnę, więc zaczęłam je spisywać, z początku ogólnikowo, potem coraz szczegółowiej, aż okazało się, że tylko to chcę robić 😊

R&R: Skąd czerpiesz pomysły na nowe powieści? 
Gaja Kołodziej: Zewsząd. Ze snów, marzeń i rzeczywistości mojej i innych.

R&R: Na pierwszych okładkach powieści jesteś modelką, jakie to było doświadczenie? 
Gaja Kołodziej: To było moje ówczesne marzenie, znaleźć się na plakatach, okładkach, ekranach. Teraz patrzę na to jak na miłe wspomnienie, że pierwsze książki są moje od tekstu po okładkę.

R&R: Jak wygląda u Ciebie proces twórczy? 
Gaja Kołodziej: Zapisuję pomysł, który przychodzi mi do głowy, a potem dodaję szczegóły, rozbudowuję go o dodatkowe wątki, aż rozdział po rozdziale powstaje powieść.

R&R: Czy postacie w Twoich książkach są wzorowane na prawdziwych osobach czy wymyślasz je od początku do końca? 
Gaja Kołodziej: W większości są wymyślone, aczkolwiek czasem reprezentują sobą kilka osób, które znam i połączyłam w całość – jedna cecha od tej osoby, taka refleksja od drugiej, itd.

R&R: Czy dajesz swoim bohaterom coś z siebie, jakieś cechy charakteru, przyzwyczajenia? 
Gaja Kołodziej: Zawsze. Każdy z bohaterów jest po części mną, szczególnie główni 😊

R&R: W wielu książkach pojawiają się nietypowe imiona, przez Twoją Melanię mam tak na trzecie imię i w sumie sama zaczęłam szukać „innych” imion, mniej popularnych. Skąd taki pomysł? Czy to dlatego, że Twoje imię również nie jest często spotykane? 
Gaja Kołodziej: Tak, lubię wybierać rzadziej spotykane imiona, które w swoim brzemieniu zawierają charakter moich postaci, jak np. Kora czy Edmunda.

R&R: Czy myślisz o tym co się dzieje z bohaterami Twoich książek po ich zakończeniu? Czy może każda powieść jest dla Ciebie zamkniętą częścią i nie zastanawiasz się jakie są ich dalsze losy?
Gaja Kołodziej: Zawsze się zastanawiam i mam tego wizję, ale wolę, aby każdy z czytelników zbudował własną. Dlatego też organizuję konkursy literackie na kontynuację moich książek. Pomysły czytelników są często lepsze od moich 😊

R&R: Jedyną książką, która doczekała się dalszego ciągu jest „Wystrzałowa licealistka”, nie myślałaś nad dalszą kontynuacją przygód Melanii? Chętnie zobaczyłybyśmy ją na przykład w „Wystrzałowej studentce”. 
Gaja Kołodziej: Książka nie doczekała się dalszego ciągu, zawsze była całością, to wydawca zadecydował o podzieleniu jej na tomy. Kontynuacji póki co nie planuję.

R&R: Piszesz o sobie, że dużo podróżujesz. Czy są kraje, które chciałabyś odwiedzić i dlaczego? 
Gaja Kołodziej: Mam długą listę miejsc, które chcę odwiedzić. Co roku z niej skreślam i dodaję nowe pozycje. Obecnie TOP 3 kraje to dla mnie Peru, Izrael i Kanada.

R&R: Uczysz się języków azjatyckich. Jest ciężko z językami, które jednak różnią się również alfabetem? 
Gaja Kołodziej: Ciężko może i jest, ale po początkowych trudnościach otwierają się drzwi do całkiem nowego świata. Uważam, że nauka języka ułatwia zrozumienie obcej kultury.

R&R: Masz jakieś rady dla ludzi, którzy chcą zacząć swoją przygodę z pisaniem? 
Gaja Kołodziej: Pisać i się nie poddawać! Zapraszam też do mojej szkoły kreatywnego pisania 😊

Gai serdecznie dziękujemy za poświęcony nam czas. Romantyczna przeprowadziła z nią również wywiad online, więc jeśli chcecie posłuchać, a nie tylko przeczytać to zapraszamy na youtube'a Gai, gdzie jest zarejestrowana cała rozmowa. Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej na temat jej twórczości to zajrzyjcie na jej stronę internetową. Ponadto serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie, który razem z Gają organizujemy. Więcej informacji na naszym instagramie!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

„Nie ma nocy na tyle długiej, aby słońce nie wzeszło ponownie.”

Podsumowanie roku 2021!

"Melodia mgieł dziennych"