"Jak pachnie deszcz?"

Jeżeli nie uważaliście w szkole na lekcjach geografii to książka "Jak pachnie deszcz?" autorstwa Simona Kinga oraz Clare Nasir pomoże Wam nadrobić zaległości. Muszę szczerze przyznać, że w liceum bardziej skupiona byłam na matematyce niż na przedmiotach przyrodniczych i z ciekawością sięgnęłam po tę lekturę. Czy dowiedziałam się jak pachnie deszcz? 

Odpowiedź na tytułowe pytanie nie pojawiła się od razu, gdyż najpierw musiałam przejść przez lekcję astronomii, a dopiero potem stopniowo dowiadywałam się szczegółów o zjawiskach pogodowych. Część z nich była bardzo interesująca, jak chociażby proces powstawania deszczu i śniegu oraz to co dzieje się wysoko nad nami w chmurach, a z czego nigdy nie zdawałam sobie sprawy. Autorzy zawarli także sporo ciekawostek i ukazali jak ogromny wpływ na nasze życie ma klimat i jak wiele sytuacji zależy od niedocenianej niekiedy pogody. W książce z pewnością zabrakło mi obrazków, część zjawisk mogłaby zostać zilustrowana aby czytelnikowi łatwiej było wyobrazić sobie niektóre sytuacje, np. te związane z tornadami czy cyrkulacją powietrza. Dobrym pomysłem byłoby także umieszczenie ciekawych fotografii, które urozmaiciłyby lekturę. Spodziewałam się, że przedstawione informacje będą nieco łatwiej przystępne, nie zabrakło fachowego języka i niestety czasem wiało nudą.  

Co tu więcej pisać? Jak ktoś interesuje się przyrodą i meteorologią to z pewnością zachwyci go ta książka, ale dla pozostałych nie wszystkie rozdziały będą tak fascynujące. Faktem jest, że to okazja do poszerzenia swojej wiedzy lub zainteresowań, ale autorzy nie sprawili, że temat pogody przestał być "nudną ostatecznością". Wszystkim zainteresowanych tą książką w formie ebooka odsyłam na stronę księgarni woblink. Jeżeli nie ta pozycja, to może inna Was zainteresuje 💙

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

„Nie ma nocy na tyle długiej, aby słońce nie wzeszło ponownie.”

Podsumowanie roku 2021!

"Melodia mgieł dziennych"